Jak reklamować sklep internetowy?
Nie okłamujmy się – samo założenie sklepu internetowego nie przyniesie nam korzyści finansowych. Konieczne jest najpierw go wypromować. W jaki sposób zareklamować swój sklep online, aby osiągnąć sukces? Tego dowiesz się w niniejszym artykule!
Pozycjonowanie (SEO)
Pozycjonowanie to najbardziej podstawowa, wręcz obowiązkowa metoda promocji każdej strony internetowej, nie tylko sklepu online. Poprawnie przeprowadzone pozycjonowanie sprawia, że strona www znajdzie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Dlaczego jest to takie ważne? Zastanów się, czy szukając czegoś w Internecie, przeglądasz więcej wyników niż maksymalnie 2-3?
Działania optymalizacyjne polegają na wprowadzeniu pewnych zmian na stronie internetowej, które między innymi ułatwią tzw. botom powiązanie jej z danymi frazami kluczowymi. Takie zmiany to na przykład aktualizowanie strony i dodawanie nowych treści (wykorzystując słowa kluczowe), ale również utworzenie wersji mobilnej strony czy zabezpieczenie jej certyfikatem SSL.
Pozycjonowanie to bardzo szeroki temat, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom. Jednak przy prostszych stronach internetowych możemy sami zadbać o SEO, trzymając się jedynie kilku nieskomplikowanych zasad.
Media społecznościowe
Łatwym i zarazem niedrogim sposobem na promocję sklepu internetowego jest korzystanie z mediów społecznościowych. Posiadając profil na jednym z nich, ułatwiamy klientom kontakt z obsługą oraz obejrzenie i wystawienie opinii.
Może się wydawać, iż profile społecznościowe nie przydadzą się niektórym branżom, takim jak przemysłowa czy techniczna. To nieprawda – na dużych serwisach znajdziemy osoby o przeróżnych zainteresowaniach i potrzebach.
Google Adwords
Google Ads pozwala na reklamowanie sklepu internetowego zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na innych stronach www. Jest to bardzo efektywna metoda, jednak wymaga pewnego nakładu pieniężnego, uzależnionego od konfiguracji danej kampanii marketingowej.
Google udostępnia również możliwość skorzystania z tzw. remarketingu, polegającego na wyświetlaniu reklam jedynie użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili dany sklep.
Inne metody promowania
Oprócz sposobów promowania sklepu internetowego wymienionych wyżej, istnieją również metody, takie jak e-mail marketing (regularne wysyłanie newslettera do użytkowników, którzy dobrowolnie udostępnili swój adres e-mail) czy content marketing (polegający na tworzeniu i udostępnianiu interesujących, wartościowych treści mających na celu zainteresowanie potencjalnych klientów i utrzymanie dotychczasowej grupy odbiorców).